Renault-Sleutelkaarten biedt u, de gebruiker, deze website aan, inclusief alle informatie, hulpmiddelen en diensten die op deze site beschikbaar zijn, op voorwaarde dat u akkoord gaat met alle voorwaarden, bepalingen, beleidsregels en mededelingen die hier worden vermeld. Door onze site te bezoeken en/of iets bij ons te kopen, stemt u ermee in gebonden te zijn aan de volgende Algemene- en Servicevoorwaarde, waarnaar hierin wordt verwezen. Deze Algemene- en Servicevoorwaarden zijn van toepassing op alle gebruikers van de site, inclusief maar niet beperkt tot gebruikers die browsen, verkopers, klanten, verkopers en/of bijdragers van inhoud zijn. Lees deze Algemene- en Servicevoorwaarde zorgvuldig door voordat u onze website bezoekt of gebruikt of een opdracht aan ons verstrekt. Door een deel van de site te bezoeken of te gebruiken, stemt u ermee in gebonden te zijn aan deze Algemene- en Servicevoorwaarde. Als u niet akkoord gaat met alle bepalingen en voorwaarden van deze overeenkomst, mag u geen Services gebruiken. Als deze Algemene- en Servicevoorwaarden worden beschouwd als een aanbod, is de aanvaarding uitdrukkelijk beperkt tot deze Algemene- en Servicevoorwaarden. Alle nieuwe functies of tools die aan de huidige website worden toegevoegd, vallen ook onder de Algemene- en Servicevoorwaarden. U kunt op elk moment op deze pagina de meest recente versie van de Algemene- en Servicevoorwaarde bekijken. We behouden ons het recht voor om enig deel van deze Algemene- en Servicevoorwaarde bij te werken, te wijzigen of te vervangen door updates en/of wijzigingen op onze website te plaatsen. Het is uw verantwoordelijkheid om deze pagina regelmatig te controleren op wijzigingen. Uw voortgezette gebruik van of toegang tot de website na het plaatsen van eventuele wijzigingen houdt acceptatie van die wijzigingen in.

Artikel 1 Definities

In deze Algemene- en servicevoorwaarden, hierna noemende voorwaarden, worden een aantal begrippen gebruikt. De betekenis van die begrippen is hieronder verduidelijkt. De genoemde begrippen worden in deze Algemene Voorwaarden met een hoofdletter geschreven.

Medewerker: Degene die de Overeenkomst ten behoeve van Opdrachtgever deels of geheel uitvoert, onder verantwoordelijkheid van Opdrachtnemer. De Medewerker heeft een arbeidsovereenkomst dan wel een overeenkomst van opdracht (bijvoorbeeld als ZZP’er) met Opdrachtnemer. De Medewerker heeft geen contractuele relatie met Opdrachtgever. Vanwege het ontbreken van enig werkgeversgezag tussen de Medewerker en Opdrachtgever kwalificeert Opdrachtgever nimmer als inlener in het kader van een uitzendrelatie als bedoeld in artikel 7:690 BW.

Opdrachtgever: Onder Opdrachtgever wordt verstaan: de partij (natuurlijke- of rechtspersoon) die een Overeenkomst met Opdrachtnemer aangaat of voor wie Opdrachtnemer op andere wijze werkzaamheden verricht of heeft verricht.

Opdrachtnemer: Onder Opdrachtnemer wordt verstaan: Quick Motion, handelend onder de naam Renault-Sleutelkaarten. Quick Motion is ingeschreven bij de kamer van koophandel onder nummer 92857612.

Overeenkomst: De Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever, al dan niet genoemd “Basiscontract”, betreffende de diensten die Opdrachtnemer voor Opdrachtgever zal verrichten.

Partijen: Opdrachtgever en Opdrachtnemer

Voorstel: De door Opdrachtnemer opgemaakte schriftelijke (online) vastlegging van de door Opdrachtgever en Opdrachtnemer gemaakte (feitelijke) afspraken betreffende door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever te leveren diensten. Een Voorstel kwalificeert als aanbod dat na aanvaarding ervan binnen de door Opdrachtnemer gegeven termijn leidt tot de Overeenkomst.

Artikel 2 Toepasselijkheid

1. Deze Voorwaarden zijn geheel en onverkort van toepassing op alle Voorstellen, Overeenkomsten en alle diensten van en/of werkzaamheden door Opdrachtnemer en vormen daar een integraal onderdeel van, tenzij schriftelijk expliciet anders is overeengekomen. Dit geldt in het bijzonder, maar niet uitsluitend, voor artikel 9

(aansprakelijkheid) van deze Algemene Voorwaarden, zonder toepassing waarvan Opdrachtnemer niet bereid is enige verbintenis op zich te nemen.

2. Deze Voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van andere algemene voorwaarden, zoals maar niet beperkt tot algemene voorwaarden van Opdrachtgever of branchevoorwaarden, tenzij expliciet anders overeengekomen.

3. Door akkoord te gaan met deze voorwaarden, verklaart u dat u ten minste meerderjarig bent in het land, de staat, of provincie waar u woont. U mag onze producten niet gebruiken voor illegale of ongeoorloofde doeleinden, noch mag u bij het gebruik van de Service wetten overtreden in uw rechtsgebied (inclusief maar niet beperkt tot auteurs recht wetten). U mag geen wormen of virussen of code van destructieve aard verzenden. Een schending, of schending van een van de Voorwaarden zal resulteren in een onmiddellijke beëindiging van uw Diensten. Renault-Sleutelkaarten neemt geen verantwoording van uw onrechtmatig handelen.

4. Indien enige bepaling van deze Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van kracht blijven. Voor zover sprake is van een leemte die moet worden ingevuld, zullen partijen aansluiten bij die uitleg c.q. invulling van de leemte door een onaantastbare bepaling die het meest overeenkomt met de (bedoeling van de) ongeldige bepaling.

5. Indien en voor zover wijzigingen van de Voorwaarden voortvloeien uit toepasselijke gewijzigde wet- en regelgeving, geldt de in het vorige lid genoemde bezwaarmogelijkheid gedurende 14 dagen niet en geldt de wijziging derhalve van rechtswege een dag na toezending van de gewijzigde Voorwaarden.

6. Opdrachtnemer kan op elk moment op de website de meest recente versie van de Voorwaarden bekijken. We behouden ons het recht voor om enig deel van deze Servicevoorwaarden bij te werken, te wijzigen of te vervangen door updates en/of wijzigingen op onze website te plaatsen. Het is uw verantwoordelijkheid om deze pagina regelmatig te controleren op wijzigingen. Het voortgezette gebruik van of toegang tot de website na het plaatsen van eventuele wijzigingen houdt acceptatie van die wijzigingen in.

Artikel 3 Totstandkoming van de Overeenkomst

1. Het enkel uitbrengen van een Voorstel met daarin opgenomen een aangeduide prijsopgave, begroting of soortgelijke mededeling verplicht Opdrachtnemer niet tot het sluiten van een Overeenkomst met de Opdrachtgever (onder de in het Voorstel genoemde voorwaarden).

2. Een Voorstel is te allen tijde vrijblijvend en wordt schriftelijk uitgebracht. Een mondelinge mededeling kan nimmer gelden als aanbod.

3. Indien geen termijn voor aanvaarding is gegeven, wordt ieder Voorstel in ieder geval geacht te zijn verworpen indien dit niet binnen 30 dagen is aanvaard.

4. Nadat het Voorstel is aanvaard, zal Opdrachtnemer aan Opdrachtgever een Overeenkomst toezenden. De Overeenkomst komt niet eerder tot stand dan nadat Opdrachtnemer de door de Opdrachtgever ondertekende Overeenkomst retour heeft ontvangen. Opdrachtnemer is echter gerechtigd, maar niet verplicht, om, indien Opdrachtgever of Partijen dit wenselijk achten, bijvoorbeeld maar niet uitsluitend vanwege geldende termijnen, te starten met uitvoeringshandelingen alvorens de door Opdrachtgever ondertekende Overeenkomst is geretourneerd. De Overeenkomst op basis van de in de Overeenkomst opgenomen voorwaarden komt dan tot stand gelijktijdig met het aanvangen van enige uitvoeringshandeling door Opdrachtnemer.

5. De Overeenkomst komt in de plaats van, en vervangt, alle eerdere Voorstellen, Overeenkomsten, correspondentie, afspraken of andere communicatie, schriftelijk dan wel mondeling gedaan, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen uiterlijk ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst.

Artikel 4 Wijzigingen aan diensten en prijzen

Prijzen voor onze producten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. We behouden ons het recht voor om op elk moment de Service (of een deel of inhoud daarvan) zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of stop te zetten. Wij zijn niet aansprakelijk jegens u of enige derde partij voor enige wijziging, prijswijziging, opschorting of stopzetting van de Service.

Artikel 5 Verplichtingen Opdrachtgever

1. Opdrachtgever is gehouden alle sleutels, sleutelkaarten, gegevens en bescheiden, welke Opdrachtnemer overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de Overeenkomst dan wel die waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig en in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen.

2. Opdrachtgever is gehouden Opdrachtnemer onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die gewijzigd zijn en die van belang kunnen zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst.

3. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn.

4. Opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht (maar niet de plicht) de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot het moment dat de Opdrachtgever aan de in het eerste lid van dit artikel genoemde informatieplicht heeft voldaan.

5. Indien tijdens het uitvoeren van de Overeenkomst blijkt dat de aangeleverde gegevens onjuist dan wel onvolledig waren en dit hogere kosten met zich meebrengt dan in de Overeenkomst is opgenomen, dan is Opdrachtnemer gerechtigd deze extra kosten als meerwerk in rekening te brengen bij de Opdrachtgever.

Artikel 6 Tarieven en garantie

1. Het tarief wordt vastgesteld conform hetgeen daaromtrent is vastgelegd in het Voorstel, de Overeenkomst, via de website en/of in een bijlage ’Sleutelkaart Bijmaken’.

2. Op de elektronica van een sleutelkaart geven wij 12 maanden garantie, ingaand op de dag van leveren. Wanneer een sleutel binnen deze termijn kapotgaat zullen wij deze kosteloos voor u vervangen (bij normaal gebruik). Indien het vervanging op locatie betreft stemt u ermee in dat wij de werkzaamheden inplannen en uitvoeren binnen een redelijke termijn van 4 weken wanneer het ons het best uit komt. Onze sleutelkaarten worden geleverd inclusief nieuwe batterijen, maar geven geen garantie op de werking ervan, het is altijd verstandig om reserve batterijen in huis te halen. Het noodsleuteltje blijft ongeslepen, mocht u dit wensen kan iedere schoenmaker dit voor u doen.

Artikel 7 Betaling, beëindiging, opschorting en retentierecht

1. Betaling door Opdrachtgever dient, zonder aftrek, korting of schuldverrekening te geschieden binnen acht dagen na factuurdatum, tenzij anders is overeengekomen.

2. Betaling dient te geschieden in Euro’s door middel van overmaking ten gunste van een door Opdrachtnemer aan te wijzen bankrekening. Bij het vervaardigen van sleutels op locatie dient het bedrag direct contant voldaan te worden. Bezwaren tegen de hoogte van de ingediende declaraties schort de betalingsverplichting niet op.

3. Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds in de eerste plaats ter afdoening van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van de oudste opeisbare facturen, ook indien Opdrachtgever vermeldt dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

4. Opdrachtnemer kan nadere zekerheid verlangen van de Opdrachtgever, of (aan)betaling verlangen voor aanvang van de werkzaamheden, bij gebreke waarvan Opdrachtnemer de uitvoering van de Overeenkomst mag opschorten totdat de gevraagde zekerheid is gesteld, of de (aan)betaling is voldaan.

5. Bij overschrijding van de betalingstermijn is Opdrachtgever, zonder dat een verdere ingebrekestelling is vereist, in verzuim. In zodanig geval zijn alle vorderingen die Opdrachtnemer op de Opdrachtgever heeft onmiddellijk opeisbaar en zal Opdrachtnemer gerechtigd zijn, zonder nadere sommatie of ingebrekestelling, administratiekosten in rekening te brengen van 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 50,-. Vanaf de vervaldatum van de factuur wordt 25% vertragingsrente in rekening gebracht. Indien de Opdrachtgever niet binnen de in lid 1 genoemde termijn heeft betaald, kan Opdrachtnemer de uitvoering van iedere verbintenis opschorten.

6. Alle gerechtelijke- en buitenrechtelijke kosten en kosten die Quick Motion van mening is te moeten maken verband houdende met de inning van enige vordering van Opdrachtnemer op de Opdrachtgever komen ten laste van de Opdrachtgever.

7. Opdrachtnemer is bevoegd om zaken van de Opdrachtgever die zij onder zich heeft, niet aan de Opdrachtgever of aan derden af te geven, totdat de Opdrachtgever aan al zijn verplichtingen jegens Opdrachtnemer heeft voldaan.

8. De verplichtingen en aansprakelijkheden van de partijen die vóór de beëindiging datum zijn aangegaan, blijven voor alle doeleinden van kracht na beëindiging van deze overeenkomst. Deze Algemene voorwaarden zijn van kracht tenzij en totdat ze door u of door ons worden beëindigd. U kunt deze Servicevoorwaarden op elk moment beëindigen door ons te laten weten dat u onze Services niet langer wilt gebruiken.

9. U stemt ermee in om actuele, volledige en nauwkeurige aankoop- en voertuiginformatie te verstrekken voor alle aankopen die bij ons worden gedaan.

Artikel 8 Intellectueel eigendom en privacy

1. Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten van de programmatuur, apparatuur en andere materialen welke zij gebruikt of heeft gebruikt en/of ontwikkelt in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst van Opdrachtgever, voor zover deze rechten uit de wet voortvloeien of door derden aan Opdrachtnemer in licentie zijn gegeven. Alle overige intellectuele eigendomsrechten, die reeds voor de datum van deze Overeenkomst aan Opdrachtnemer in eigendom toebehoorden (of aan Opdrachtnemer in licentie zijn gegeven) blijven aan Opdrachtnemer (c.q. aan licentiegever) toebehoren.

2. Indien en voor zover van toepassing, verstrekt Opdrachtgever aan Opdrachtnemer een niet exclusief, wereldwijd en voortdurend recht om de tijdens de uitvoering van de Overeenkomst gebruikte en ontwikkelde methoden, technieken en inzichten vrij van rechten te gebruiken, te kopiëren, te bewerken, te wijzigen en commercieel te exploiteren.

3. Indien door een derde tegen Opdrachtgever een vordering wordt ingesteld in verband met een vermeende inbreuk op een intellectueel eigendomsrecht, dient Opdrachtgever daarvan onmiddellijk melding te maken aan Opdrachtnemer.

4. Opdrachtgever heeft het recht de schriftelijke documenten te vermenigvuldigen voor gebruik in zijn eigen organisatie, voor zover passend binnen het doel van de Overeenkomst. Openbaarmaking kan derhalve alleen geschieden na verkregen toestemming van Opdrachtnemer. Ingeval van tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst, is het voorafgaande van overeenkomstige toepassing.

5. Uw indiening van persoonlijke informatie via onze website valt onder ons privacy beleid. Uw persoonlijke informatie te denken aan maar niet uitsluitend kentekens, VIN nummers, adres en contactgegevens, worden door ons nimmer openbaar gemaakt of zonder uw uitdrukkelijke toestemming gedeeld met derden.

Artikel 9 Aansprakelijkheid

1. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor enige naar aanleiding van een advies van Opdrachtnemer genomen beslissing, handeling of nalaten van Opdrachtgever jegens een Medewerker van Opdrachtgever of een andere derde. Opdrachtnemer is derhalve niet aansprakelijk indien het door partijen beoogde of gewenste resultaat niet wordt bereikt, ongeacht de redenen daarvan. De uitvoering van de werkzaamheden van Opdrachtnemer vindt plaats onder dekking van bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van de Opdrachtnemer. Indien –onverminderd het bepaalde in het vorige lid– in rechte zou komen vast te staan dat Opdrachtnemer aansprakelijk is voor door Opdrachtgever geleden schade, dan is deze schade te allen tijde beperkt tot de maximale verzekerde som en zal het bedrag der feitelijke dekking nimmer overschrijden. Indien de verzekeraar van Opdrachtnemer niet uitkeert, bijvoorbeeld vanwege maar niet beperkt tot de situatie dat de schade niet valt onder de polis dekking, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot maximaal de waarde voor de dienst waar de schade uit voortgevloeid is, althans voor dat gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

2. Opdrachtnemer verklaart niet dat uw gebruik van onze producten ten allen tijde vrij van fouten zal zijn. U stemt ermee in dat we onze service op elk moment kunnen annuleren. U stemt er uitdrukkelijk mee in dat uw gebruik van, of het niet kunnen gebruiken van, de producten op eigen risico is. De producten en services die door Opdrachtnemer aan u worden geleverd, worden (behalve zoals uitdrukkelijk door ons vermeld) geleverd ‘zoals ze zijn’ en ‘zoals beschikbaar’ voor uw gebruik.

3. In geen geval zal Opdrachtnemer, directeuren, functionarissen, werknemers, gelieerde ondernemingen, agenten, aannemers, stagiaires, leveranciers, dienstverleners of

licentiegevers aansprakelijk zijn voor enig letsel, verlies, claim of enige directe, indirecte, incidentele, bestraffende, speciale, of gevolgschade van welke aard dan ook, inclusief maar niet beperkt tot gederfde winst, gederfde inkomsten, gemiste besparingen, verlies van gegevens, vervangingskosten of soortgelijke schade, al dan niet gebaseerd op contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid), strikte aansprakelijkheid of anderszins, voortvloeiend uit uw gebruik van een van de diensten of producten die u hebt aangeschaft gebruik van de service, of voor enige andere claim die op enigerlei wijze verband houdt met uw gebruik van de service of een product.

4. Aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gevolgschade, is te allen tijde uitgesloten. Opdrachtnemer kan uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade, veroorzaakt door een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichting(en).

5. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat dan wel het gevolg is van het feit dat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, tenzij Opdrachtgever aantoont dat de schade geen verband houdt met verwijtbaar handelen of nalaten harerzijds dan wel is veroorzaakt door opzet of daarmee gelijk te stellen grove nalatigheid van Opdrachtnemer.

6. Opdrachtgever stemt ermee in om Quick Motion, dochterondernemingen, gelieerde ondernemingen, partners, functionarissen, directeuren, agenten, aannemers, licentiegevers, dienstverleners, onderaannemers, leveranciers, stagiaires en werknemers schadeloos te stellen, te verdedigen en vrij te houden van enige claim of eis, inclusief redelijke advocaatkosten, gemaakt door een derde partij als gevolg van of voortvloeiend uit uw schending van deze Servicevoorwaarden of de documenten die ze bevatten door middel van verwijzing, of uw schending van een wet of de rechten van een derde partij.

7. De in dit artikel neergelegde aansprakelijkheidsbeperkingen worden mede bedongen ten behoeve van de door Opdrachtnemer voor de uitvoering ingeschakelde Medewerkers, die derhalve hierdoor een rechtstreeks beroep op deze aansprakelijkheidsbeperking hebben.

8. Bepaalde inhoud, producten en diensten kunnen materiaal of werkzaamheden van derden bevatten. Links van-, of doorverwijzing naar derden op deze onze website of door onze medewerkers kunnen u doorverwijzen naar websites en/of services van derden die niet aan ons gelieerd zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het onderzoeken of evalueren van de inhoud of juistheid en wij geven geen garantie en zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor diensten, materialen, websites van derden. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade of schade in verband met de aankoop of het gebruik van goederen, diensten, bronnen, inhoud of enige andere transacties die zijn gedaan door

doorverwijzing naar derden. Lees het beleid en de praktijken van de derde partij zorgvuldig door en zorg ervoor dat u deze begrijpt voordat u een overeenkomst aangaat. Klachten, claims, zorgen of vragen met betrekking tot producten van derden moeten worden gericht aan de derde partij.

9. Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van Opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens Opdrachtnemer in verband met het verrichten van werkzaamheden door Opdrachtnemer vervallen in ieder geval na drie maanden na het moment waarop deze werkzaamheden werden verricht, ongeacht geldende langere (verjarings)termijnen, indien Opdrachtgever niet uiterlijk binnen drie maanden na het moment van het verrichten van de werkzaamheden bij Opdrachtnemer schriftelijk hierover heeft geklaagd en aanspraak heeft gemaakt op vermeende schade. Opdrachtnemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor door Opdrachtgever geleden schade veroorzaakt door software/hardware van derden die bij het uitvoeren van de Overeenkomst door Opdrachtnemer zijn aangewend dan wel zijn geïmplementeerd, zonder afbreuk te doen aan het recht van Opdrachtgever schadevergoeding van de betreffende derde te vorderen.

10. De in deze Voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van Opdrachtnemer of haar Medewerkers.

Artikel 10 Toepasselijk recht en geschillen

1. Een klacht dient schriftelijk per e-mail te worden gemeld. Opdrachtnemer zal te allen tijde haar best doen klachten zo spoedig mogelijk te verhelpen.

2. De Overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever worden beheerst door Nederlands recht.

3. De geschillen welke tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever mochten ontstaan naar aanleiding van een door Opdrachtnemer met Opdrachtgever gesloten Overeenkomst dan wel naar aanleiding van nadere Overeenkomsten die daarvan het gevolg mochten zijn, zullen worden beslecht door de bevoegde Nederlandse rechter, aan te wijzen in de vestigingsplaats van Opdrachtnemer.

Versie 240418 Vragen, opmerkingen, klachten of complimenten naar: info@renault-sleutelkaarten.nl

Onze contactgegevens staan hieronder vermeld:

Quick Motion handelend onder de naam Renault-Sleutelkaarten

KvK: 92857612

BTW-ID nr: NL004982602B46